baner6.jpg

W ramach „Akademii Przedszkolaka” dzieci z jaroszowskiego przedszkola otrzymują wiele ciekawych propozycji zajęć,  w tym także programowania, które stało się – obok języka ojczystego i języka obcego – trzecim językiem, który każdy powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany.

Programowanie, to nic innego jak szereg uniwersalnych zasad i reguł, które możemy poznawać nawet bez komputera. Jednego dnia dzieci zamienia się w roboty, a innego je programują tworząc kod… na dywanie. Na zajęciach dzieci mają również możliwość programowania prawdziwego robota Ozobota i DOCa, które wykonują wszystkie polecenia ułożone przez dzieci. Roboty mają charakter edukacyjny, ponieważ poprzez zabawę z nimi dzieci wchodzą w świat programowania.

Mata Drzewo – odpowiednio ułożone na drzewie kartoniki wskazują dziecku drogę poruszania się „po drzewie" i układania kolorowych figur. Poprzez ruch i działanie w przestrzeni zachęca je do aktywności. Kodując na dywanie układamy także Sudoku - łamigłówkę, która zmusza do logicznego myślenia, pobudza szare komórki. Kolorowe kubeczki to wdzięczny materiał do nauki kodowania, uzupełniający Koduj Matę. Dzięki nim poszerzamy spektrum zabaw, gier i ćwiczeń do nauki kodowania. Magiczny Dywan - wraz z pakietem gier to interaktywna pomoc dydaktyczna łącząca multimedia z aktywnością ruchową. Zawiera bogatą ofertę gier zabaw i quizów i aranżowanych sytuacji edukacyjnych.